Przedsiębiorcy, którzy planują założyć sklep internetowy, często stają przed wyborem platformy e-commerce, która sprosta ich potrzebom biznesowym i pozwoli sprawnie zarządzać działalnością online. Dwa popularne rozwiązania, które przyciągają uwagę przedsiębiorców, to WooCommerce i Prestashop. Oba narzędzia oferują wiele zalet, ale warto dokładnie przeanalizować ich funkcje i charakterystyki, aby podjąć najlepszą decyzję dla swojego sklepu.
Lepsze SEO – WooCommerce vs. Prestashop
Kryterium SEO jest jednym z najważniejszych, o których powinniśmy pomyśleć przed wybraniem odpowiedniej platformy. To właśnie pozycjonowanie jest jednym z filarów sklepu internetowego. Jeśli strona internetowa nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania, klienci nie będą robić zakupów. Która z platform jest zatem lepsza pod względem SEO?
SEO w PrestaShop
PrestaShop posiada liczne funkcje, które wspierają pozycjonowanie sklepu internetowego. Panel zarządzania pozwala m.in na edycję tytułów oraz meta opisów, a także na dodawanie semantycznych linków.
CMS PrestaShop nie jest jednak w 100% zoptymalizowany, szczególnie jeśli chodzi o treści statyczne i OnePage. Modyfikację należy wykonać przede wszystkim w adresach URL kategorii oraz produktów.
Posiadając platformę PrestaShop i chcąc poprawić SEO poprzez stworzenie bardziej zaawansowanego bloga, konieczne może być… zainstalowanie WordPressa, ponieważ sama platforma nie posiada takiej opcji. W przypadku WooCommerce taka trudność nie występuje, ponieważ działa on razem z WordPress’em.
SEO w WooCommerce
Zarówno WooCommerce, jak i WordPress to systemy sprzyjające SEO. Jeśli sklep stworzony jest na platformie WooCommerce i chcesz zoptymalizować treści pod kątem pozycjonowania, wystarczy, że dodasz do systemu np. darmową wtyczkę Yoast SEO. Narzędzie to w prosty sposób pozwoli zweryfikować czy Twoje wpisy są przyjazne SEO. Darmowa wtyczka Yoast jest bardzo rozbudowana i pozwoli Ci dodać m.in tytuły stron, meta opisy czy dynamiczne mapy stron.
Obsługa panelu sklepu WooCommerce
W przypadku wyboru, między PrestaShop a WooCommerce z punktu widzenia prostoty obsługi, warto zwrócić uwagę na swoje indywidualne doświadczenia i preferencje.
Z naszego punktu widzenia to WooCommerce cechuje się większą prostotą obsługi, co jest szczególnie korzystne dla osób, które nie są ekspertami w technologii. Panel administracyjny jest intuicyjny i łatwy do nauki, dzięki czemu można szybko nauczyć się zarządzać sklepem, dodawać produkty, śledzić zamówienia lub analizować sprzedaż.
Obsługa techniczna sklepu
Mimo, że obydwa systemy są darmowe, nie oznacza to, że postawienie i utrzymanie sklepu nie będzie nas nic kosztować. W obydwu przypadkach potrzeba serwera, domeny, a często także wykonania od czasu do czasu prac rozwojowych, konserwacyjnych czy aktualizacji wtyczek lub systemu (a w przypadku większych sklepów – stałego wsparcia technicznego).
Obydwie platformy mają nie tylko bardzo rozbudowane grono ludzi, którzy pomagają znaleźć odpowiedź na różne pytania, ale też firm i freelancerów oferujących swoje usługi.
Wsparcie i społeczność:
WooCommerce korzysta z ogromnej społeczności WordPressa, co oznacza, że masz dostęp do dużo większej bazy licznych forów dyskusyjnych, poradników i materiałów szkoleniowych. W razie problemów lub pytań zawsze możesz znaleźć pomoc wśród doświadczonych użytkowników i specjalistów.
Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo przechowywanych danych klientów i transakcji jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia sklepu internetowego. Zarówno PrestaShop, jak i WooCommerce, oferują różne narzędzia i funkcje, które pomagają w ochronie danych klientów oraz sklepu przed atakami cybernetycznymi.
Oba systemy regularnie wydają aktualizacje, zawierające poprawki związane z bezpieczeństwem i nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, który system sprawdza się w tym temacie lepiej. Najważniejsze jest, aby sklep internetowy tworzyły osoby kompetentne i z doświadczeniem.
Koszta
W przypadku PrestaShop koszty mogą być wyższe ze względu na płatne moduły i szablony oraz konieczne prace programistyczne, natomiast postawienie sklepu na WooCommerce może być bardziej ekonomiczne ze względu na dostępność darmowych motywów graficznych, wtyczek oraz większą ilość programistów i specjalistów zajmujących się w tworzeniu stron czy sklepów internetowych na systemie WordPress.
Co zatem wybrać?
WooCommerce i Prestashop są wszechstronnymi i elastycznymi platformami e-commerce. WooCommerce doskonale integruje się z WordPressem i oferuje wiele darmowych możliwości dostosowania. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które cenią prostotę obsługi i szukają rozbudowanych opcji, bez konieczności wydawania dużych sum na oprogramowanie. Wybierając WooCommerce, można stworzyć profesjonalny sklep internetowy, który dla osoby nietechnicznej będzie prosty i intuicyjny w obsłudze.
Jrise specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych stron i sklepów internetowych.
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą!